Jo eilisessä postauksessa olin käynyt vanhoja kirjeitä ja kortteja lävitse.
Tänään kävin isäni minulle lähettämiä - lyhyen tuntemisemme aikana - lukuisia kirjeitä ja kortteja lävitse (kts. blogi 31.7.2021). Laitoin ne kronologiseen järjestykseen ja yksi kirjeistä on tuo ylläoleva. Isäni meni ensimmäistä kertaa Amerikkaan vuonna 1950 R.M.S Queen Marylla. Kirjepaperi on alkuperäinen. Päiväys 6.7.1986 oli isäni kirjeen kirjoittamispäiväys.
RMS Queen Mary oli Cunard Linen valtamerilaiva. Se liikennöi vuosina 1936–1967 pohjoisella Atlantilla. Sen rakensi John Brown and Company Clydebankissä Skotlannissa. Laiva nimettiin Yhdistyneen kuningaskunnan hallitsijan Yrjö V:n puolison kuningatar Maryn mukaan. Nykyisin alus on Kalifornian Long Beachin kaupungissa, jossa se toimii hotellina ja turistinähtävyytenä.
RMS Queen Marya alettiin rakentaa 1930-luvun alkupuolella, ja neitsytmatkansa alus teki toukokuussa 1936. Alus oli toisessa maailmansodassa joukkojenkuljetusaluksena, minkä jälkeen se palasi matkustajaliikenteeseen vuonna 1947. Varsinainen matkustajaliikenne loppui lokakuussa 1967.
Lähde: Wikipedia
![]() |
| Isäni oikealla. Kuvan ajankohta, paikka eikä valokuvaaja ole tiedossa |


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti