Suositut postaukset

maanantai 28. marraskuuta 2022

Evakkous 5

 Löysin vanhoja kortteja ja kirjeitä selatessani mummolleni lähetetyn kenttäpostin, postikortin. Kortissa on päiväys 12.3.1940 eli kortti oli lähetetty talvisodan viimeistä edellisenä päivänä Räisälästä, Ivaskan kylästä. Talvisota päättyi 13.3.1940.

Mummoni (ja luultavasti äitinikin) oli tuolloin evakkona Koskenkorvalla, Ilmajoella.

Kortin lähettäjä oli lähettänyt isoisälleni, 'ukolle' evästä rintamalle. "Ukko  on terve ja voi hyvin."




Nykyinen 'inventaariapulainen'


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...