Löysin vanhoja kortteja ja kirjeitä selatessani mummolleni lähetetyn kenttäpostin, postikortin. Kortissa on päiväys 12.3.1940 eli kortti oli lähetetty talvisodan viimeistä edellisenä päivänä Räisälästä, Ivaskan kylästä. Talvisota päättyi 13.3.1940.
Mummoni (ja luultavasti äitinikin) oli tuolloin evakkona Koskenkorvalla, Ilmajoella.
Kortin lähettäjä oli lähettänyt isoisälleni, 'ukolle' evästä rintamalle. "Ukko on terve ja voi hyvin."
![]() |
| Nykyinen 'inventaariapulainen' |



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti