Suositut postaukset

perjantai 3. kesäkuuta 2022

Naapuritarinoita 2

 

Omenapuun (Malus domestica) kukintaa 2.6

 Tutustuin paremmin naapuriini, eläkkeellä olevaan yksin elävään rouvaan alla olevan kuvan lappusen jättämisen jälkeen. Lapussa viitattiin minuun ja ystävääni, kun pidimme puolen metrin korkuisessa ja jäätyneessä hangessa suksiamme säilytyksessä. Täällä maalla, kun voi pitää huoletta omaisuutta ulkona ilman varastamisenpelkoa. 
Siirsimme suksemme toisaalle hetimiten, tietenkin.

Tämä rouva eräänä aamuna lähtiessäni töihin, tuli erikseen sanomaan, ettei hän ollut jättänyt ko. lappua. Tiesinkin sen, sillä olin kokenut jo aikaisemmin melkoista kyttäystä erään toisen henkilön taholta.

Mielenkiintoisen tapauksesta tekee se, että tämä perennapenkki, johon lapussa viitataan on tämän yställisen rouvan "oma". Jos nyt vuokratalossa voi olla edes mitään omaa? Hän on istuttanut siihen sinivuokkoja ja muita perennakasveja kasvamaan.

Tämän episodin jälkeen meistä on tullut ystävät rouvan kanssa. Hän on käynyt katsomassa rakenteilla olevaa taloani. Hän on myös haalinut minulle 15 erilaista perennakasvia tuttaviltaan ja sukulaisiltaan, kun kerroin miten rakentamisen alkumetreillä perennani joutuivat kaivurin kouran alle. Keräämäni korvasienet (kts. blogi 29.5.2022) annoin hänelle, koska hän on ollut innokas sienestäjä aikoinaan. Lomani alettua olemme istuneet tuntitolkulla parvekkeella juttelemassa.

Meille on muodostunut eräänlainen 'YYA-sopimus'. 

"Huom! Hangessa on perennapenkki mm. sinivuokko. Sukset toiselle puolelle. Kiitos"

Hetkellinen suksiemme säilytys kukkapenkissä ei vaurioittanut perennoja⚘🌱🌷lainkaan. Sukset eivät olleet edes perennojen päällä, eivätkä työnnettyina maahan saakka. 
Joidenkin ihmisten täytyy vaan sekaantua asioihin, mihin heillä ei olisi mitään syytä. Hajota ja hallitse (Divide et impera). 

Suksien säilytyksestä on tullut meille ihan oma inside joke (sisäpiirivitsi). 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...