Tänään oli jo rauhoittumista muuton osalta. Enimmäkseen sekä kuistin ja portaiden öljyämistä että lauteiden maalausta toiseen kertaan, kaappien siivousta ja hyllyjen asentamista paikoilleen, kukkien ja puiden istuttamista.
Ystäväni toi mailtaan tammen ja peukemännyn taimia. Peuge eli makedonianmänty (Pinus peuce) on Balkanin vuoristossa luonnostaan kasvava mäntylaji. Sen kävyt ovat erityisesti pähkinähakkien (Nucifraga caryocatactes) mieleen.
Lähde: Wikipedia
Postaan vielä yhden ruokakuvan muuttoteemaan sopien. Se on spagettivuoka, käyttäen mm. härkistä eli härkäpapua (Vicua faba), sieniä (kantarelli, herkkutatti ja musta torvisieni), Koskenlaskijaa, herne-maissi-porkkana -sekoitusta.
Me kaikki "kävimme puolivaloilla", sen verran raskas puristus muutto lopulta oli. Vaikkei se vielä ole läheskään ohitse.
Ensi viikolla on talon käyttöönottotarkastus. Sen läpäistyään voin asettua talooni asumaan. Poikkeamislupa-asianikin etenee. Hämeenlinnan hallinto-oikeuteen ei tullut määräaikaan mennessä yhtäkään valitusta asiastani, joten vuorossa on seuraavaksi taloni käyttötarkoituksen muutos loma-asunnosta vakituiseksi kaupungin rakennusvalvonnasta.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti