Löysin allaolevan runon muistikirjastani. Olen sen päivännyt 10.3.2011, päivää ennen Japanin tuhoisaa maanjäristystä, joka tuhosi Fukushiman Daiichin ydinvoimalan.
"Miten syvästi
voinee onnen
tuntea?
Kurjuus ainakin
lävitseni tunkeutuu
aina luihin, ytimiin."
Fujiwara No Michinobi (972 jKr. - 994 jKr.) japanilainen waka-runoilija.
Ja toinen runo, toiselta runoilijalta:
On tämä päivä:
koko eilinen varisi
valosormien lomitse,
unisilmien läpi,
huominen saapuu
vihrein askelin:
mikään ei pidätä
aamunkoin virtaa.
Pablo Neruda (1904 - 1973) chileläinen runoilija, diplomaatti ja kommunistipuolueen poliitikko.
Lähteet: Wikipedia

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti