Tänään on vuoden pisin päivä ja sen kunniaksi näin 'järveni' kuikkaparilla (Gavia arctica) poikasen. Se oli niin pieni vielä, ettei osannut sukeltaa. Emot hääräsivät sen ympärillä suojellen sitä kaikelta pahalta.
Työpäiväni paras hetki oli ikuistaa tämä yllä oleva pesä. Harmaasieppo (Muscicapa striata) oli väkertänyt pesän lähes tyhjillään olevaan kukkaruukkuun, joka sijaitsi erään autotallin seinustalla niin korkealla, että yletyin juuri kuvaamaan sen. Harmaasiepothan ovat kuuluisia siitä, että ne ovat taitavia tekemään kummallisiin paikkoihin pesiään.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti