"Koirat ovat ystävinä ja tovereina ylivoimaisia verrattuna ihmiseen. Ne eivät riitele, eivätkä kinastele, eivätkä koskaan puhu itsestään, vaan kuuntelevat kun sinä puhut itsestäsi, ja vaikuttavat kiinnostuneilta.
Ne eivät koskaan lausu typeriä huomautuksia, eivätkä puhu sinusta pahaa. Ne eivät koskaan osoittele virheitämme 'vain omaksi parhaaksemme'. Milloinkaan ne eivät sopimattomissa tilanteissa muistuta meitä aikaisemmista virheistämme ja munauksistamme. Ne eivät koskaan sano, ettemme ole yhtä mukavia kuin tavallisesti, niin kuin läheisimmät ihmisemme tekevät tuon tuostakin,
Koiralle me olemme aina yksi ja sama.
Koira on todella aika hölmö. Se ei koskaan ota kantaa siihen, oletko oikeassa vai väärässä, ja sille on samantekevää, oletko matkalla ylöspäin vai alaspäin elämän tikapuilla.
Ei se kysele, oletko rikas vai köyhä, tyhmä vai viisas, paha tai hyvä. Sinä olet sen kaveri ja se riittää sille. Tuo se sitten muassaan onnea tai epäonnea hyvää tai huonoa mainetta, kunniaa tai häpeää; koira pysyy joka tapauksessa rinnallasi lohduttamassa sinua, vartioimassa sinua ja tarpeen tullen vaikka antamassa henkensä edestäsi — hölmö, typerä, sieluton, suurenmoinen koira."
![]() |
| Nova |

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti