Ja yhtäkkiä olivat rannat täynnä ääntä, sillä eilen aamuna olivat naurulokit (Chroicocephalus ridibundus) saapuneet. Miten ikävä olikaan ollut niitäkin. Nyt ne kuuluttavat sopivista reviireistään kivien ja kallioiden kainaloista.
Kävin hiihtämässä järven jäällä luistelusuksilla pakkasyön antamalla hankikannolla. Teeret (Lyrurus tetrix) olivat soitimella jäällä.
Eilen teimme pitkän päivän tontilla siivoten eritoten pihaa. Yläkuvassa on kerätty lavan päälle polttopuuksi sopivaa laudanpätkää yms. Lumien sulaessa maasta nousee muovia, johdon kappaleita, kattohuovan siivuja, nauloja ja ties mitä. Yritän saada kaiken noukittua maasta ylös etteivät ne joutuisi vesistöön.
Keskimmäisessä kuvassa pinosimme kaikki joutilaat trukkilavat päällekkäin. Ja puutavaran peittona olleet muovit viikattiin, tai kuten paikalliset sanoisivat lustattiin🙌
Vaan nautimme me hienosta päivästäkin juoden päiväkahvit laiturilla. Siitä se alkaa!
![]() |
| Tilataidetta |
![]() |
| Lavat ja muovit pinottuina |
![]() |
| Muuharaispesän (Formicidae) asukitkin ovat heränneet |



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti