Ikkunat saivat ulkopuolelle vuorilaudat ja sisÀpuolelta ne eristettiin ilmatiiviillÀ teipillÀ.
Eilen kÀvin viimeisen kerran hiihtÀmÀssÀ jÀrven jÀÀllÀ luistelusuksilla, sillÀ aurinko on sulattanut lumen jÀÀkentÀksi. LisÀksi isokuovit (Numenius arquata) ovat tulleet, mikÀ tarkoittaa sanonnan mukaan heikkoja jÀitÀ: "Jos sÀ kuulet kuovin ÀÀnen, ÀlÀ mene jÀrven jÀÀlle."KevÀt etenee hirmuisella vauhdilla. KÀpytikka (Dendrocopos major) on 'sorvaamassa' kahteen jÀreÀÀn, yli 100-vuotiaaseen mÀntyyn tontillani pesÀkoloa. EnsimmÀistÀ kertaa huomaan tuollaista tapahtuvan maillani. Jos se pesii edes toiseen niistÀ, niin kesÀllÀ sieltÀ kuuluu kiivasta poikasten kerjuuÀÀntÀ.
Myöhemmin koloa kÀyttÀvÀt tiaiset (Paridae), kirjosieppo (Ficedula hypoleuca), ja jopa tervapÀÀskyt (Apus apus) pesimiseen.
Me molemmat, kĂ€pytikka ja minĂ€ rakennamme siis kotiađ


Ei kommentteja:
LÀhetÀ kommentti