10.8 on Laurin päivä. Sehän oli jo viime viikolla. Tänään näin kaksi erillistä räystäspääskyparvea lentelemässä. Toinen työpaikan lähistöllä ja toinen 'järveni' ruovikon yllä.
24.8 on Pertun päivä. "Pertusta peräti pois".
Molemmat sanonnat: Laurista laumaan ja Pertusta peräti pois liittyvät pääskysten muuttoon. Näkyyhän niitä vielä syyskuussakin, mutta vähemmän.
Nauttikaamme hetki vielä pääskysten livertelystä, taiturimaisesta lennosta ja niiden kauneudesta ennen niiden suuntaamista kohti Afrikkaa.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti