Kuvassa on vesi-ilmalämpöpumpun sisäyksikkö wc:n teknisessä tilassa, mikä on ollut häiriötilassa turhan pitkään. Se alkoi ilmetä selkeästi vasta reilu viikko sitten, kun lämpimän veden tulo loppui. Myöskään lattialämmitys ei ole enää toiminut.
No, olinhan tähän varautunut jo talon suunnitteluvaiheessa, sillä huoltovarmuuden vuoksi (ja onneksi) saunaan laitettiin mm. puulämmitteinen kiuas ja siihen vesisäiliö. Sieltä saa lämmintä pesu- ja tiskivettä. Tokihan keittämälläkin vettä saa.
Paluuta vanhan mökin aikaan on ollut nyt siis jo sähkökatkon ja häiriötilanteen vuoksi. "Vanhassa vara parempi". Ironisinta tässä on se, että muutama satatuhatta euroa köyhempänä olen samassa tilanteessa tekniikan suhteen kuin vuosi sitten.
![]() |
| Puukiuas Narvi NC16 ja Narvi Kota piippusäiliö 30 litraa. Kiuaskivinä on muutama vuolukivi, mitkä jäivät ylijäämänä liesi-leivinuunin muurauksesta. Vuolukivet takaavat kosteat löylyt |
Tänään kävi korjaaja arvioimassa tilannetta. Vesi-ilmalämpöpumpun pumppu oli rikki. Sen takia lämmin vesi ei kiertänyt järjestelmässä; ei lattiassa eikä putkistossa. Nyt paikalla on tilapäinen pumppu, jotta käyttövettä riittäisi.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti