Mökki on ollut sivullani 50 vuoden ajan ja rakennettu silloisten tarpeiden mukaan kesämökiksi. Vuosien saatossa mökkiä on remontoitu, mutta edelleen se on alkeellinen nykystandardien mukaan. Ei juoksevaa vettä, ei sähköä.
Ystäväni laittoi kellon herättämään läpi yön kahden tunnin välein, jotta takkasydämessä säilyi tuli ja pysyimme lämpöisinä.
Palasin mökille haastattelusta puolelta päivin ja kävelin lumi narskuen kengän pohjissa. Oli tyyntä, mutta ihmettelin mistä kuuluu saman kaltaisia ääniä kuin lumet putoaisivat puiden oksistoista. Teeret (Lyrurus tetrix) nousivat kiepeistään pelästyessään askelteni ääniä. Sama ilmiö tapahtui vielä illalla, kun tein lenkkiä koirani kanssa.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti