Muistan erään kylmän kesän 70-luvulta, kun istuimme usein mummon kanssa saunan lauteilla tehden käsitöitä. Saunaa lämmitettiin siis sen verran, että pystyimme olemaan siellä vaatteet päällä. Mökki oli asumiseen tuolloin liian kylmä.
Luksusta pukkaa matalaankin majaan. Aurinkopaneeleilla on saatu valoa ja virtaa kaiken maailman vempaimiin. Puuliesi, takkasydän, kaasuhella, -uuni ja -lämmitin tuovat lämpöä riittävästi ja saunaa voi käyttää sen varsinaiseen tarkoitukseen. Mökin vuorauksia on vahvistettu eri suunnista, vaan vielä yrittää pohjan tuuli tulla vierailulle.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti