Pankkini lähestyi minua viime viikolla pyytäen taloni valmiusastetodistusta ja lopputarkastusraporttia. Etten vaan ole hassannut lainarahojani johonkin muuhun!
Hän laittoi valmiusastetodistuksen, mutta valmiusaste onkin 98% johtuen tekemättömästä lopputarkastuksessa. Olimme ystäväni kanssa ihan "äimän käkenä", että mistä nyt on kyse. Viime kesänä saimme käyttöönottotarkastuksen jälkeen muuttaa taloon asumaan.
Soitin valvojalle saaden valaistusta asiaan. Talo pitää vielä maalata, jotta lopputarkastus voidaan pitää. Lopputarkastus sisältyy rakennusluvan hintaan ja se on tehtävä rakennusluvan voimassaoloaikana. Rakennuslupa on viisi vuotta, joten minulla on vielä aikaa maalata taloa reilu kolme vuotta.
Nyt kyselemme tarjouksia talon maalauksesta ensi kesälle. Voihan se olla, että maalaamme taloa itsekin. Aika näyttää onko 'toinen jalka jo haudassa'.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti