Suositut postaukset

lauantai 4. helmikuuta 2023

Koira 46

Kuva tältä aamulta


 Kävin koirani kanssa viime tiistaina eläinlääkärissä syystä että epäilin sen mahalaukussa olevan vierasesineitä. Se kun on pennusta saakka syönyt ja niellyt ihan kaikkea, mikä on ravinnoksi kelpaamatonta (kts. postaus 29.10.2022). Edelleen minulta on  hävöksissä yksi sukka ja kahdelta isolta pehmonallelta on syöty häntä.

Epäilyni vierasesineistä tuli sen vuoksi, että se oksensi taannoin lähes sulamatonta ruokaa, vaikka ruokailusta oli monta tuntia. 

Eläinlääkäri ensin palpoi koirani suolistoa ja mahalaukkua. Mahalaukun kosketteluun koira reagoi. Sitten eläinlääkäri ultrasi koirani mahalaukun ja suoliston. Siellä ei näkynyt mitään ylimääräistä. Aloitin koiralleni mahansuojalääkkeen gastriittiepäilyn (mahakatarri = mahan limakalvon tulehdustila) takia. Sitä lääkettä ei voinut käyttää kuin pari päivää koirallani alkaneen ripuloinnin vuoksi.

Eilen sille ei annettu kuin piimää ruoaksi. Viime yö olikin rauhallinen ripulin osalta, MUTTA koirani alkoi oksennella. Aamuyöstä se sitten oksensi sen hävinneen sukkani, mikä on ollut noin neljä kuukautta kadoksissa sen sisuksissa! Pystyn sukan häviämisen määrittämään oikean jalkani leikkauksen ajankohtaan.

Ultraäänessä ei siis näkynyt sukkaa, eikä muitakaan "häntiä". Nyt sitten odotan taas muutaman viikon tai kuukauden häntiä tulevaksi🤢

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...