Voi, kuinka hyvältä tuntuu lenkkeillä koiran kanssa. Pitkästä aikaa! Ja vieläpä terveen koiran kanssa. Pentu kävi tällä viikolla ensimmäisessä rokotuksessaan ja kaikki on hyvin toistaiseksi - "so far so good".
Eihän meidän lenkit vielä pitkiä ole, ja yritän viedä sitä erilaisiin maastoihin ja maisemiin tutustumaan kodin ympäristöön. Yllä olevan kuvan harjumaastot aiheuttivat suurta riemua ja aitoa iloa meissä molemmissa. Selkeästi koira hahmotti jonkinlaisen spatiaalisen, avaruudellisen ulottuvuuden. Harjulta näkyi järvenselälle ja harjun molempia kupeita oli ihanaa kirmata ylös-alas.
Olen tarkoituksella vienyt koiraa uusille poluille, ja se mikä kummastuttaa, on miten koira osaa ottaa suunnan kotiin. Eli sille ihan neitseellisessä ympäristössä se tietää mihin päin lähteä, kun kotiin suunnataan.



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti