Suositut postaukset

keskiviikko 14. syyskuuta 2022

Toipilas 2

 Alla olevia kuvia en suosittele herkille!

Tässä lopputulos

 1. leikkauksen jälkeisenä päivänä kivut ovat yleensä kovimmillaan. Minulla oli niin hyvät puudutukset kohdistuen oikean jalan pohkeeseen ja säären etuosaan, että vasta iltapäivällä alkoi kipu leikata läpi. Eli yli vuorokausi itse puudutuksesta. Anestesialääkäri kyllä varoitteli, että tulet olemaan kipeä. Ja tässä nyt kärvistelen tätä kirjoittaessa. Koitan keskittyä ihan muuhun unohtaakseni kivut.

Eiliseen postaukseen viitaten kuvassa näkyvä verenvuoto oli alkusoittoa. Lopulta verta vuosi niin, että pidin muovipussia jalassa etten olisi sotkenut paikkoja.

Jouduin hakeutumaan uudelleen sairaalaan.

Verta oli koko kipsihylsy täynnä
Isovarpaan vuotava haava


Ulkokehräksen vuotamaton haava


Leikkaavan lääkärin, lääkintävahtimestarin ja potilaan yhteisestä neuvottelusta jatkohoito muuttuikin kipsistä yksilöllisesti tehtävään kipsin kaltaiseen ortoosiin, jonka saa pois tarvittaessa esim. verenvuodon uusiessa.


Verta täynnä ollut kipsi oli hangannut kolme varvastani rikki ja nilkan asentokin oli väärä. En ollut puudutuksen vuoksi tuntenut mitään ja nilkan asentoa on vaikea nähdä jalan toimimattomuuden takia.

Jospa se nyt tästä lähtisi toipuminen käyntiin?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...