Koiranpennun kanssa kartoitamme lähialueita edelleen aktiivisesti. Jouduimme hirvikärpästen (Lipotena cervi) hyökkäyksen kohteeksi eilen. Niitä sanan mukaisesti sateli joka puolelta kuin alijäähtynyttä vettä rapisee vaatteille. Ja niitä oli valehtelematta kymmeniä. Koirasta en löytänyt kuin kolme.
Hirvikärpäsistä tulee aina 'likainen' olo. Vaikka ne kaikki saisikin pois hiuksistaan, iholtaan ja vaatteistaan.
Ihmeteltävää riittää. Koira sai nyt hyvän havainnon naarasteerestä. Lintu nousi puun oksalle ja koiralla oli siihen hyvä näkökontakti ennen kuin koirasteeri, noustessaan maasta kuin helikopteri, pelästytti meidät pahanpäiväisesti ja lumous haihtui.
![]() |
| Ihana 'kiitorata' |
![]() |
| Kuva-arvoitus: etsi koira kuvasta |
Koira painaa nyt 14,3 kg ja ensimmäiset naskalit ovat lähteneet🤭




Ei kommentteja:
Lähetä kommentti