![]() |
| Metsämansikka, tai ahomansikka (Fragaria vesca) |
Löysin pari vuotta sitten metsämansikkapaikan. Kävin tänään katsomassa satoa, ja olihan sitä runsain mitoin! Viime vuonna oli liian kuivaa.
Metsämansikkaa kasvoi korkean heinikon seassa ja saniaisten alla. Ei siis mikään tyypillinen kasvupaikka, ja ehkä siksi jäänyt ohikulkijoilta huomaamatta.
Sain tuon tuokkosen (2 dl) ja lisäksi söin varmaankin toisen mokoman. Metsään jäi vielä marjaa. Jospa huomenna olisi oikein reipas ja hakisi loput pois!
En ole koskaan saanut näin paljon metsämansikoita🌲🍓🌳


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti