Suositut postaukset

tiistai 19. heinäkuuta 2022

Koira 19

 

Tästä se lähtee, opettelu metsässä liikkumiseen!

 Pentu on hyvin sopeutunut. Viime yönä se nukkui 6,5 tuntia ilman ulkona käyntiä. Se tuntuu luksukselta, sillä ensimmäisenä yönä ulkoiltiin parin tunnin välein. Toki uusi ympäristö ja tuliaisina tuotu ripuli saattoi edesauttaa tilannetta.

Portaiden kulkeminen alaspäin tuottaa vielä pientä empimistä. Jarruttavan lihastyön hallitseminen on työlästä. Rinnetontilla se keräilee tämän tästä itseään kierien. Suunnanmuutokset vauhdissa päättyvät pyllähdykseen. Vaan ei aikaakaan, kun se menee kuin itse "viitamaan piru"! Silloin ei oksat, kivet, männynkävyt eivätkä muutkaan ole esteenä.

Se on jo maistellut kuivamuonansa lisäksi Yrjölän puuroa (legendaarinen itsetehty koiranruoka), juustoa, maustamatonta jugurttia, vaniljajäätelöä, ryynimakkaraa ja lihapasteijaa.

Valmistin Yrjölän puuroa aikoinaan paljonkin Novalle ja Artulle erilaisina kokoonpanoina, muttei Toivo eikä Uskokaan niin välittäneet siitä. Katsotaan miten uuden tulokkaan kanssa käy? Tällä hetkellä kasvu on niin kovaa, että kaikki ruoka uppoaa.

Varoitus! Runsasta rosvoilua on tiedossa tästä eteenpäin!

Eilen pentu halusi jäädä nukkumaan terassille, mikä oli minusta hyvin kummallista. Se myöskin jäi mielellään sisälle yksinään, kun puuhastelimme pihalaattojen kimpussa ulkona. 

Jotenkin se on jo niin valmis koira, vaikka onkin vielä pieni. Luonteeltaan se on kuin enkeli, mutta väliin "piru on merrassa"! Väsyneenä siitä tulee aivan hurjimus! Silloin se puree, murisee ja on muutenkin vallan raivokas!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...